Studeren?! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris en Ellen - WaarBenJij.nu Studeren?! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris en Ellen - WaarBenJij.nu

Studeren?!

Door: Iris en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Iris en Ellen

27 Januari 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na in het begin nog een beetje uitvogelen welke vakken we moesten nemen is nu de eerste studieweek voorbij. Het valt ons op dat het huiswerkgehalte hier toch wel iets hoger ligt dan in Leiden. Er worden voor iedere lecture opdrachten gegeven. Maar dan komen we in ieder geval een beetje in het ritme.
We hebben beide verschillende vakken, maar een vak hebben we samen. En dat is Stretch & Relax. We moeten natuurlijk wel een beetje in vorm blijven. Voor dit vak moeten we echter wel wat over hebben, het begint namelijk al om 8uur 's mogens. Maar zoals de naam al zegt is het een Relaxte les, dus is het nog wel te doen.
Verder is deze week het Peer Program van start gegaan. Hierbij krijgt elke internationale student een peer (Amerikaanse studente) toegewezen, waar je leuke dingen mee kunt ondernemen en waar je je wijze raad vandaan kunt halen.
Gisteravond zijn we, samen met een groep internationale studenten, weer even het wilde nachtleven van Missoula ingedoken en hebben we maarliefst 2 kroegen bezocht! In de eerste kroeg hadden ze een basket hangen (de ideale manier om een bierbuik te voorkomen) en er hingen heel veel tv's die sport uitzonden. Hier was de sfeer meer te vergelijken met een pub. Daarna zijn we nog even naar de Iron Horse gegaan. De terugweg was weer een heus gevecht tegen de kou, die we gelukkig ternauwernood hebbben gewonnen.
Vandaag zijn we even gaan winkelen en hebben we een waterkoken en een radiowekker aangeschaft.
En vanavond hebben we eerst een filmpje gekeken en daarna zijn we naar een club geweest waar het Salsa avond was. Had Iris toch nog wat aan die salsa workshops van de Tomboy Tropical Party! We hebben ons flink uitgeleefd op Juanes, Ricky Martin en natuurlijk de Macarena! En we hebben ook even een Nederlandse nationale dans geintroduceerd: de polonaise. Was heel grappig, want uiteindelijk kregen we de hele club zo ver om mee te doen. Het was gelukkig een stuk minder koud om terug te lopen vanavond!

Liefs,

Iris en Ellen

• 27 Januari 2008 - 08:03

Mirjam:

Haha, kun je dat bord niet stiekem mee smokkelen?

• 27 Januari 2008 - 10:01

Myrle:

Dag lieve studiebollen!

Dat bord is echt TE grappig :-D Ziet er gezellig uit hoor meiden! Leuk om zo regelmatig wat van jullie te horen! Jullie zijn nu zeker al wel helemaal gewend?

Have fun met jullie peers, maar dat gaat vast lukken!

X

• 27 Januari 2008 - 12:08

Sonja:

Nou dat ziet er allemaal wel heel gezellig uit. Leuk dat jullie lekker kunnen feesten daar. Veel plezier ook dit weekend. xxx

• 27 Januari 2008 - 14:27

Annelies Tames:

az heeft van willem 11 met 3-0 verloren

• 27 Januari 2008 - 15:18

Chantal:

heej Ier!
    Haha dat bord is echt super grappig :) Veel succes nog met studeren en vooral veel plezier!
    kus

• 27 Januari 2008 - 15:56

Fam. Meijering:

Dat ziet er goed uit bij jullie wanneer kan ik over komen groetjes ome Jan.
    Je snapt wel dat ik dat niet goed vind maar het ziet er wel erg gezellig uit bij jullie,het lijkt er op dat je je al lekker thuis voelt geniet er maar van.Heel veel groetjes van tante Hanny.

• 27 Januari 2008 - 16:19

Charissa:

dat peer programma is wel een leukere naam dan mentor programma hehe!!!! Leuk om alle fotos te zien!!xxx riss

• 27 Januari 2008 - 17:02

Amber:

Hey sis,

Klinkt allemaal weer super leuk!!! Ondanks het no night life maken jullie er toch nog wat leuks van:P
    Maar nog even wat minder goed nieuws from Holland... we hebben vandaag verloren van ODB met 3-0 echt slecht. We missen je dus wel. Die patatkramers waren weer net zo aardag als de vorige keer dat we tegen ze speelden en we wel met 7-1 hadden gewonnen....
    Maar goed, wanneer gaan jou voetbal trainingen daar beginnen???? ;)

liefs,

• 27 Januari 2008 - 20:44

Margreet:

He meiden, wat fijn dat jullie je nederlandse dansmoves een beetje kunnen onderhouden daar. Let op mijn woorden, die polonaise ben je zo verleerd als je m niet bijhoudt!!

• 28 Januari 2008 - 12:28

Jen:

Irii!

haha cool dat je polonaise hebt gelopen! is er toch nog leven in de brouwerij:D ik ga zo even kijken nog voor een concert ja?:D Kuss!!

• 29 Januari 2008 - 15:19

Emma:

Hey meiden lekker bezig! Hier niks geen peer program, maar verder wel heel leuk! Nog geen slechte foto's, maar vrijdag is feestje wegens einde van de allerlaatst tentamens, dus hoop ik daarna net zulke slechte heb, hoewel dat bord natuurlijk nooit gaat lukken, haha! Dat van dat huiswerkgehalte is wel herkenbaar trouwens, alleen is dat hier alleen voor mensen die een td (werkgroep) doen en daar ben ik toch echt ff te lui voor, je mag nl kiezen....
    Dikke kus

• 29 Januari 2008 - 19:00

Marsha:

Hey Iris en Ellen,

Haha wat lachen al dat stappen dat jullie daar doen! Dat vak zou ik trouwens ook wel willen volgen ;)

El, ik ben blij om je lachend op de foto's te zien. Een stuk beter dan wanneer je wegging! ;)

Geniet daar en troost je met het idee dat er hier ook sneeuw komt en dat het koud wordt (zegt Piet Paulusma)...

Drink er een op me! Veel plezier meiden!

Kus, Marsha

• 30 Januari 2008 - 09:54

Pauli:

Whaaa, geweldig. Basketbal in de kroeg. Niet tegen amerikanen spelen he, want die kunnen het vast veeeeel beter. Hoe zijn die begeleidende studenten van jullie? Leuk?
    P.S. ik wil dat bord hier in huis!!!
    P.S.2 misschien wist je het al maar huisfeest is uitgesteld en een nieuwe datum is nog niet bepaald. Misschien maak je het nog mee!!!

• 30 Januari 2008 - 20:29

Eva (Slijkerman):

Hallo meiden,

Wat leuk om zo iets over jullie ervaringen te kunnen lezen/ zien.
    Als ik de foto's bekijk, dan kan ik mij bijna niet voorstellen dat jullie ook nog tijd hebben om te studeren :-) .
    Tja en dat bord...zou hier met kermis ook niet misstaan...haha...meenemen dus, liefhebbers genoeg denk ik.
    Nou het ziet er naar uit dat jullie je prima vermaken, houden zo he! En ik hoop dat het fenomeen Heimwee jullie met rust laat. Heel veel plezier nog de komende tijd en ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.

Liefs Eva

• 30 Januari 2008 - 20:46

Charlie:

En iedereen hier maar zeuren hoe koud het wel niet is... Wel handig die Stretch en Relax! Wie weet komt het nog wel van toepassing op het koude weer.