New Orleans - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris en Ellen - WaarBenJij.nu New Orleans - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris en Ellen - WaarBenJij.nu

New Orleans

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris en Ellen

26 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey Allemaal,

Dondag kwamen we dus aan in New Orleans, we verbleven in de Franse wijk en er was niks te zien van Katrina die daar ooit alles had verwoest. Buiten een aantal boeken en dingen in souvenirswinkels was er niks van terug te zien in de stad. Het zag er heel erg gezellig uit. We waren best wel laat aangekomen, en verbleven in een heel luxe hotel. Deze was niet heel duur, maar in het weekend zouden de prijzen omhoog gaan. Ik was met Jens (Denemarken) even de kroegen gaan verkennen en daar hebben we van een leuke liveband kunnen genieten en een lekker biertje gedronken.

Vrijdag hebben we eerst een ander hotel opgezocht, deze zei dat ie niet zo duur was (30dollar per nacht) en in de hoofdstraat. Het zag er heel luxe uit en heette Royal Sonata hotel. De kamer was prachtig. Overdag hebben we een sightseeing tour gedaan door de Franse wijk en eindigden daarna in een kroeg, waar we heel veel cocktails hadden gedronken. Dat was heel erg gezellig. Daarna hebben we een pizza gegeten en zijn we van onze hotelkamer gaan genieten met de huge flatscreen. De rest ging die avond uit, maar ik was heel moet (ja ik weet t, n beetje suf) maar ik besloot dat ik me de volgende dag fit wilde voelen :)

Zaterdag lag de rest dus nog voor pampus en ben ik lekker gaan shoppen en rondstruinen door New Orleans. Echt heerlijk en tegen al mijn verwachtingen in is New Orleans een super leuke stad! Later in de middag ben ik met Julie (Denemarken) nog meer gaan shoppen en hebben we nog een drankje gedaan in een heel leuk Jazz kroegje waar een liveband speelde. 's Avonds zijn we van het nachtleven gaan genieten en heb ik een handgranaat gedronken! :) De avond eindigde redelijk abrubt toen er een driehoeks-liefdesverhouding die niet van alle kanten kwam (ja het is ingewikkeld) ontplofte... Ik had er natuurlijk niks mee te maken, maar mijn andere drie meedereizigers des te meer.. Dus zat ik er toch een beetje middenin. Weer een heerlijke soap die zich zo spontaan had ontwikkeld. Anyway, ik heb heerlijk geslapen en ben op tijd opgestaan de volgende dag.

Zondag ben ik toen op tijd naar een internetcafe gegaan (ons dure hotel vroeg hoge prijzen voor internetgebruik) om de route richting de Grand Canyon uit te zoeken. Daarna had ik lekker ontbijt voor ons gehaald. Toen gingen we uitchecken en kwamen we voor een niet zo blije verrassing te staan.. De prijs van het hotel bleek opeens het dubbele te zijn... Dus ruim 60 dollar per nacht.. dat is toch wel veel.. Maarja niks meer aan te doen, gelukkig was het heel erg leuk ;).
Na alle liefdesperikelen zijn we toch met z'n vieren (daar was nog wat twijfel over) richting Dallas gereden. Het was heel erg warm in de auto. De airco doet het nog steeds niet.. en helaas werkt de ARKO* ook niet optimaal (*Alle Ramen Kunnen Open)...het raam van de bestuurder kan niet meer open. Gelukkig heeft de auto het verder weer gered en zijn we vanavond in Dallas gearriveerd. Daar hebben we (dit keer echt) een goedkoop motelletje opgezocht. Ik heb even mijn was kunnen doen, niet geheel overbodig en we hebben nog even wat gedronken.

Morgen gaan we weer verder met onze toch richting de Grand Canyon, we weten nog niet waar we zullen stranden, maar we zullen zien!

Liefs, xx Iris


  • 27 Mei 2008 - 07:39

    Lotte:

    He Ier!
    Leuk om te lezen, New Orleans lijkt me ook echt een super leuke stad :D Hoe bevalt het reizen? Anders dan daar wonen hé? Of is t verschil minder groot? Ook heel fijn om idd te zien waar t schip strand :)
    Geniet van elke seconde, want één keer met je ogen knipperen en je zit al weer in t vliegtuig naar huis!
    Heel veel plezier nog, ben benieuwd naar alle verhalen en foto's, tis een tijd die je nooit meer gaat vergeten.
    Kus, Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

(way) Back in Missoula

03 Juni 2008

Vegas Baby

30 Mei 2008

Route 66 & Grand Canyon

26 Mei 2008

New Orleans

23 Mei 2008

Miami, Everglades, Orlando en Gainesville
Iris en Ellen

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 20434

Voorgaande reizen:

13 Januari 2008 - 10 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: