Vegas Baby - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris en Ellen - WaarBenJij.nu Vegas Baby - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris en Ellen - WaarBenJij.nu

Vegas Baby

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris en Ellen

03 Juni 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey Allemaal,

Las Vegas is heel erg leuk! Het woord voor de Grand Canyon was 'amazing', daarentegen is het woord voor Las Vegas zeker 'insane'. Alles is groot, groter, grootst!

Vrijdag ben ik met Mark, Julie en Jens naar de Strip gaan lopen. Dat is de straat met alle grote casino's en hotels. Dit bleek een grotere opgave dan gedacht. We hadden voor onderweg een diquiri gehaald en deze was al op toen we denk ik op een kwart waren. Het was heel erg warm, niet zo vreems midden in de woestijn.. en ver. Uiteindelijk kwamen we er en hebben we kaartjes gehaald voor een show en diner voor die avond. Julie en ik zijn toen nog even het winkelcentrum gaan bekijken en Mark en Jens zijn terug gegaan. 's Avonds hadden we besloten de bus te pakken, maar deze kwam later dan we dachten, waardoor we een uur te laat voor het gereserveerde diner kwamen. We hebben toch genoten van het heerlijke eten, al was het in een speed-tempo. Het was een soort steakhouse waar je onbeperkt kon eten en de obers liepen rond met spiezen met vlees. Het was heerlijk eten!! Daarna gingen we naar de 'V-show' in Planet Hollywood. Dit was een gevarieerde show met een goochelaar, acrobaten, comieken, ballet en zang. De show was geweldig. Daarna zijn we ons geluk gaan beproeven in de casino's. Dit bleek minder succesvol voor mij. Ik heb alles verloren.... wel 10 dollar (7,50euro). We hebben in verschillende casino's nog wat drankjes gedaan om de laatste avond met z'n vieren de vieren en zijn daarna ons bedje ingekropen.

Zaterdagochtend brachten Mark en ik, Jens en Julie naar een autoverhuur. Zij gingen een auto huren om naar San Fransisco te rijden. Dit bleek erg duur, dus ik was blij dat dit niet mijn plan was. Ze betaalden zo'n 450 dollar voor 2 dagen!! Daarna zijn we naar ons nieuwe Hostel gereden, Tod Hostel. Taryn was hier al eerder gearriveerd en het was leuk om haar weer te zien! Taryn en ik zijn lekker bij het zwembad gaan liggen om even te relaxen. 's Avonds zijn we naar de Stratosphere gegaan. Dit is te vergelijken met de Euromast, alleen zijn er in de toren allerlei attracties. Taryn en ik besloten hier een kaartje voor te kopen, maar toen we boven kwamen hadden we toch een beetje spijt... Beneden hadden we alleen de namen: 'Shoot up, Xscream en Insanity'.. Toen we boven kwamen zagen we wat het was.. Het zag er wel erg eng uit.. Maar we hebben het toch gedaan. Er was een supershot, die je omhoog schiet, een soort zweefmolen die over de rand hangt en een rail die je over de randschiet, zodat het lijkt dat je bijna naar beneden valt. Uiteindelijk was dit natuurlijk super gaaf! Daarna zijn we nog naar de Venitian, Circus Circus en Treasure Island gegaan. Alles is super groot en onwerkelijk. Gewoon heel Venetie in een gebouw!

Zondag zijn Taryn en ik naar de Outlets gegaan. Taryn heeft over een week een bruilof hier in Las Vegas en had een jurk nodig, want ze in bruidsmeisje. Helaas konden we niet echt iets goeds vinden. 's Avonds was er een BBQ bij het hostel en daarna een filmavond buiten. Dat was wel heel relaxt. Er ging buiten een heel groot scherm waarop James Bond, Goldfinger werd geprojecteerd. Een ware comedy!! Ik heb erg gelachen!

Maandagochtend ben ik lekker bij het zwembad gaan zonnen.. Dit bleek iets te enthousiast, want die middag was ik zo rood als een kreeft.. Maarja.. wordt allemaal weer bruin (hopelijk). Die middag was ik met Taryn nog even naar andere winkels gegaan voor jurken, en hier hadden we meer geluk. Ik heb zelf ook meer even drie jurkjes gekocht :). 's Avonds zijn Taryn en ik met Sally (Australie) naar de Sahara gegaan voor een buffet. Mark kwam daar later ook heen, maar toen gingen wij eigenlijk alweer verder. We hebben 1 dollar Margarita's gedronken bij de Casino Royal en toen doorgelopen naar de Rockhouse Nightclub, waar midden in de club beerpong tafels stonden.. erg merkwaardig. Daarna zijn we naar de Carnival Bar gegaan, waar de bartenders een ware show maakten van het inschenken van een simpele BACO.. We hebben die avond ook nog de Ceasars (waar het Colloseum was nagebouwd) en Paris (inclusief Eiffeltoren). Na een laatste drankje in de Irish Pub zijn we naar het hostel gegaan.

Vannochtend is Taryn naar de Grand Canyon vertrokken en heb ik lekker uitgeslapen. Nu ben ik lekker aan het relaxen in het hostel en wat filmpjes aant kijken. Ik ben nog steeds verbrand, dus lekker zonnen bij het zwembad zit er even niet in. Ik ben van plan om aan het eind van de middag naar 'New York, New York' te gaan, om de achtbaan uit te proberen en mijn laatste blik over de Las Vegas Strip te werpen. Want morgen vlieg ik naar Missoula om daar nog even een weekendje van het mooie en nu zeer zonnige Montana te genieten.

Liefs, xx Iris

• 03 Juni 2008 - 21:48

Amber:

EEEEY Ier,

Leuk verhaaltje weer!! Ik wil ook naar het insane Las Vegas!!!
    Jaja dan is je reis al weer bijna afgelopen... Over een weekje ben je lekker weer thuis!
    Ik heb daar iig wel zin in :) jij toch ook wel??

XXX tot snel

• 04 Juni 2008 - 05:35

Mirjam:

Jeej, nog even en dan ben je weer hier:)! Eerst feestje het eindfeest op Q?!?! Ja gezellig;)! Haha.
    Geniet er nog even van en tot snel! Kus

• 04 Juni 2008 - 08:06

Charlie:

Vliegende Iris? Klinkt wel goed hoor! Nog eventjes en dan ben je weer hier en dan nog eventjes en ben ik daar ook. Op naar het Nederlandse leven! xxx

• 04 Juni 2008 - 08:36

Patries:

He Ier, bijna thuis!
    xx

• 04 Juni 2008 - 16:01

Joy:

Leuk weer hoor meid om te lezen geniet er nog van zolang het nog allemaal kan:) xxxxx

• 04 Juni 2008 - 16:49

Naath:

Wow gaaf hoor in Las Vegas!! :D Nu nog ff lekker relaxen en genieten van het mooie weer!

Enjoy and have fun!!

Kiss..