Miami, Everglades, Orlando en Gainesville - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Iris en Ellen - WaarBenJij.nu Miami, Everglades, Orlando en Gainesville - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Iris en Ellen - WaarBenJij.nu

Miami, Everglades, Orlando en Gainesville

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris en Ellen

23 Mei 2008 | Verenigde Staten, Florida

Maandagavond in het Hostel kregen we heerlijke hotdogs... En dat was dan ons avondeten. Daarna gingen we met z'n vieren stappen. Het was nog super warm buiten! We gingen naar een beach club, waar je buiten kon zitten. Daarna zijn we nog doorgegaan naar een andere club. We hadden lekker van alle cocktails geproefd en kwamen dus lekker aangeschoten en met een verdomd lege portomonnee thuis.

Dinsdag ben ik lekker op tijd opgestaan en naar het strand gegaan.. Toen ik daar een uurtje lag te branden in de zon, verandere het weer volledig. Ik voelde wat druppel en voelde toen de bui al hangen. Ik pakte mijn spullen en zocht onderdag bij de Starbucks. Daar heb ik toen lekker zitten lezen tot de tropische bui opgehouden was. Daarna ben ik lekker een beetje de winkeltjes afgestruind en geprobeerd de opvolgende buien te ontwijken. Onderhand waren de straten in sloten veranderd, want de grote hoeveelheid water, kon niet ineens weg.. 's Avonds hebben we met z'n vieren (Mark, Julie en Jens) weer gegeten in het hostel. Dit keer stond er rijst met kip op het menu. Dat was heerlijk. Julie en Jens waren een beetje moe, Julie had nog een Jetlag en Mark en ik zijn toen maar even een bioscoopje gaan pakken. We zijn naar Forgetting Sarah Marshall geweest. Die was heel grappig. Echt een aanrader! We zijn op tijd lekker gaan slapen, want de volgende ochtend werd het alweer vroeg dag.

Woensdag om 8uur was ik uitgechecked en wachtte ik in de Common Room op de rest. We gingen naar de auto om te checken of die weer gestart kon worden. Maandag hadden Jens en Mark het al geprobeerd en dat was gelukt, dus we hadden goede hoop. Maar helaas.. geen beweging in de krijgen. Toen maar een sleepwagen gebeld en Mark was met de auto naar de garage gegaan. Na een uurtje kregen we het goede nieuws dat de auto gemaakt was en gingen we op weg naar de Everglades. Daar hebben we heerlijk rondgelopen en gereden. Super veel aligators gezien! Echt geweldig! En een leuke lieve schildpad! Daarnaast hebben we kunnen genieten van de heerlijke natuur! Om ongeveer 18uur reden we richting Orlando. Tussendoor hadden we wat gegeten en toen we bijna in Orlando kwamen ging opeens het lampje van de benzine branden.. Mark had dit een beetje laat door, dus moesten we dringend op zoek naar de benzinestation. Gelukkig hadden we op het nippertje iets gevonden (ik zag ons al staan op een verlaten snelweg, want het was onderhand al rond middernacht). Toen zijn we doorgereden en na even zoeken kwamen we bij ons hostel in Kissimmee, vlak onder Orlando. We hebben een relaxte kamer met z'n vieren.

Donderdag stonden we op tijd op om naar Disney te gaan. Om ongeveer 10uur kwamen we daar aan en zijn we het Magic Kingdom park ingegaan. Het was helemaal niet zo druk, dus we hoeften niet zo lang te wachten bij de attracties. We hebben veel gedaan zoals de 'Space Mountain', ''The Small World', 'Splash Mountain' en we zijn natuurlijk even op de foto geweest met Mickey. Het was een heerlijke dag, niet al te heet. Het was helemaal geweldig!!
's Avonds zijn we naar Gainesville gereden om daar te overnachten. We kwamen in een motel terecht en hebben toen buiten nog gezellig een (paar) biertje(s) gedronken en waterpijp gerookt. Die had Jens bij zich, dat was wel grappig.
Vrijdag checkten we om 11uur uit het hotel en hebben we verder de hele dag in de auto gezeten richting New Orleans. Het kon natuurlijk niet dat er dit keer niks mis wat met de auto.... Nu kan het raam van de bestuurder niet meer open. Dat is best wel vervelend, aangezien de auto geen airco heeft.. en als de arko dan ook nog kapot is.. Maarja.. we hebben t overleeft. Julie en ik hebben aan het eind van de middag lekker biertjes op de achterbank zitten drinken en om ongeveer 21uur (lokale tijd) kwamen we aan in New Orleans. We hadden een hotel op internet gevonden en deze bleek eigenlijk een beetje boven onze klasse. Maar voor een avond prima. Midden in de hoofdstraat van de Franse buurt en een super luxe kamer. Jens en ik zijn nog even het uitgaansleven gaan exploren om ons een beetje te orienteren voor morgen. Het blijkt super gezellig met bandjes van alle soorten: Jazz, Rock, R&B enz. Heel erg gezellig, dus dat beloofd wat! We blijven hier nog een paar daagjes en gaan dan weer verder richting Houston, Texas.

Liefs, xx Iris

• 23 Mei 2008 - 16:34

Ellen Hoekman:

he ier! mooie verhalen toch weer. hehe, en grappige foto's: zo sta je op de skies en zo lig je te bakken in de zon! veel plezier nog. x ellen

• 23 Mei 2008 - 16:50

Mirjam:

Hey Iris, Onwijs leuk om weer je verhaal te lezen:)! Kreeg vandaag je kaartje met de post! Super leuk! Tot heel snel;)!
    Liefs Mir

• 23 Mei 2008 - 17:21

Wendy :

Hey Iris! Ben weer bijgelezen hoor:) Leuke belevenissen! Have fun! xxx

• 23 Mei 2008 - 19:31

Your Family:

Hi There,

Our Internet is not working, that's why I'm typing this message at the office. But we all read you message and it is very nice to read you're doing great. Jentel is wondering why you're not responding to her messages, she sent like 10 the last week. But Have fun and enjoy.
    See you in two weeks.

xxx

• 23 Mei 2008 - 21:29

Brand:

go gators! if you ain't a gator, you're gator bait!
    hoop dat florida jullie bevalt!

• 25 Mei 2008 - 20:28

Raq En Mattie:

hey pier nog maar 2,5 week en dan mag je weer mijn ons overbuurmeisje zijn jeeeeeh heel veel plezier op je gave roadtrip en tot latersssssssss
    Kusje ons