2 halen 1 betalen, hoezo Hollanders?! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris en Ellen - WaarBenJij.nu 2 halen 1 betalen, hoezo Hollanders?! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris en Ellen - WaarBenJij.nu

2 halen 1 betalen, hoezo Hollanders?!

Door: Iris en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Iris en Ellen

11 Februari 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De afgelopen week hebben we natuurlijk weer heel veel meegemaakt. Vorige week zondag was er de Super Bowl. Net als alle Amerikanen, zaten wij natuurlijk ook voor de tv. Het schijnt, na thankgiving, de dag te zijn met de meeste voedselconsumptie. Dat bleek dan ook uit de grote voorraden eten die ingeslagen waren, zo ook bij het feestje waar wij waren. We begrepen eigenlijk helemaal niks van het hele spel dat gespeeld werd, en waren dan ook meer geinteresseerd in de reclames die tussendoor kwamen. Tijdens de Super Bowl worden in Amerika namelijk alle nieuwe reclames gelanceerd, en die zijn doorgaans erg grappig. (http://www.myspace.com/superbowlads).

We zijn deze week ook naar de Wallmart geweest. Dat is ook al een hele belevenis opzich. Het is ontzettend groot en je hebt er werkelijk alles! We gingen op zoek naar een verjaarscadeautje voor Mikyung (Zuid-Korea). En na niet heel lang zoeken, werden we verliefd op de goudvissen. We hebben drie vissen, een kom en wat voeding gekocht. Vervolgens zijn we natuurlijk ook nog even lekker voor onszelf gaan shoppen. Evelyn (Maleisie) loodste ons daarna naar nog wat andere winkels en met volle tassen gingen we weer op huis aan.
Om 12uur 's nachts hebben we toen de kom met vissen bij Mikyung gebracht, die natuurlijk heel erg verrast en blij was.

Donderdag vierde Mikyung haar verjaardag voor iedereen. We gingen eerst met z'n elven uit eten bij Apple Bees. Daarna gingen we de stad in, naar ons oude vertrouwde Iron Horse. Toen we aankwamen bleek het op donderdag 2 cocktails halen, 1 betalen te zijn. Dus wij hebben het er natuurlijk flink van genomen en even wat verschillende cocktails geprobeerd. Toen ze aan de tequilla shots begonnen (waren NIET 2 halen 1 betalen) hebben wij ons maar even ingehouden... Bij de rest ging bij bosjes het lichtje uit. Het was een erg gezellige avond, die veel grappige foto's heeft opgeleverd.

Vrijdag zijn we 's middags nog lekker gaan winkelen. De rest van het weekend moesten we ons helaas gedeist houden. Aangezien we allebei komende week tentamens hebben, moesten we ons daar even op storten.

Liefs,
Iris en Ellen

• 11 Februari 2008 - 07:14

Sonja:

Hoi Iris en Ellen
    Ja hoor ik ben de eerste met een reactie. Het feesten gaat steeds beter zie ik. Studeren ook denk ik he. veel plezier nog en groetjes van ons allemaal Sonja

• 11 Februari 2008 - 07:42

Peet:

Hé Iris ik heb je site gevonden ziet er super uit veel plezier
    gr. peet v holsteijn

• 11 Februari 2008 - 07:50

Florence:

iris, ik wens je veel plezier, geniet ervan! xxx

• 11 Februari 2008 - 12:18

Krista:

Ha Iris, wat leuk om al je avonturen te beleven. Echt grappig om alles te lezen. Nog veel plezier daar en geniet ervan.
    Groetjes Krista
    PS: hebben zondag eindelijk weer een wedstrijd gewonnen 3-0 tegen SOA/Wateringse veld.

• 11 Februari 2008 - 16:46

Emma:

Jeetje Ier, nu al tentamens?? Das ook snel! Succes dan alvast. Was dit weekend ff in Leiden, je huis staat er nog ;) Het mijne trouwens ook :) Leuk trouwens he, happy hour in het buitenland..? Woeps!
    Dikke kus

• 11 Februari 2008 - 17:53

Anke:

Hey Ellen en Iris,
    Ziet er super mooi uit daar in de bergen! Leuke foto's ook! Jullie hebben het zo te zien wel gezellig daar. Ik blijf jullie verhalen volgen. Succes met de tentamens!!
    Groetjes!

• 11 Februari 2008 - 21:16

Anne:

hee iertje! haha die gekke Amerikanen, volgens mij kun je er niet aan wennen! De verhalen klinken fantastisch! Veel plezier met alle feestjes en binnengesmokkelde alcoholische versnaperingen!

Anne

• 12 Februari 2008 - 11:30

Amy:

Hoi hoi
    Volgens mij hebben jullie het super naar jullie zin!! Leuke verhaaltjes zijn het in ieder geval :D Met al dat shoppen vraag ik me wel af hoe je dat ooit weer in je koffer terug moet krijgen :D hihi, maar dat is natuurlijk voor latere zorg.
    xx Have fun!

• 16 Februari 2008 - 20:01

Inge:

heeee elL!
    hoe is ie meidd?
    ik had je kaart die je via internet gestuurd had gelezenn!
    echt onwijs liefff en bedankt :)!
    nouu nog een paar maanden :D
    en dan ben je er gelukkig weer (A)
    hahaa!
    ik spreek je en groetjes (L)

• 17 Februari 2008 - 18:26

Gerda:

Hallo Iris volgens mij hebben jullie het wel erg naar je zin gezelligheid ten top
    het is een feest geniet er maar ,hier ook alles oke vandaag heerlijk gewandeld
    lekker zonnetje wat wil je nog meer .
    Groetjes uit s'Gravenzande

• 18 Februari 2008 - 11:00

Nicole:

He iertjuh, zo te lezen en te zien vermaak je je goed!! Mooi zo!! Succes met studeren en de tentamens (wel snel al zeg!) Leuk dat je al geskied hebt...ziet er heel mooi uit daar!! Heb je al een lekkere amerikaan gespot??
    x nic

• 19 Februari 2008 - 18:55

0ma Eekhout:

Het is heerlijk voor jou/jullie om daar te zijn. Jullie vermaken je uitstekend. Maar hoe gaat het met de studie? vertel daar ook eens wat van? veel groetjes van oma.